Isnin, 16 Januari 2012

Assalamualaikum semua...
Lama rasanya tidak online blogger...ape cite kita sekarang yer...so untuk makluman semua sekarang ni saya da abis belajar tunggu untuk posting sahaja.Namun, tunggu punyalah tunggu sampai sekarang masih x posting lg.hampir 8 bulan juga saya menganggur..
Akhirnya tanggal 16 Januari 2012 saya diterima masuk ke sekolah lama saya iaitu SMK Iskandar Shah sebagai Guru Interim..Kawan2 tahu x ape itu GURU INTERIM...nak cite ckit la asal guru Interim ni..maklumat yang diterima setakat ini, guru Interim adalah guru sementara yang ditetapkan oleh JPN Negeri ke sekolah2 sebagai salah satu langkah menigi lompang kosong yangnditinggalkan oleh Guru Gstt.Program ini mengambil masa selama 3 bulan dan akan tamat pada 31 Mac 2012. Walaupon ini hanya guru sementara, tp saya tetap trime sebab mana tahu rezeki lepas ni terus serapkan kerja...syok tu!!!!..so jangan lepaskan peluang..
Pengalaman di sekolah pada awalnyer sangat seronok.Mn x nyer jumpa cikgu2 yg lebih senior.Dlam fikiran terfikirla nak panggil sape yer guru senior ni...Dulu panggil cikgu Sekarang???? panggil kakak la ape lg..hehehe..Memang seronok warga SMKIS mcm dahulu jgk..Awal masuk sekolah, sy & kawan2 seramai 2 orang di briefing oleh GPK 1 dan Pengetua...Antara maklumat yg dibincangkan mengenai persekitaran sekolah,dan paling menarik SMKIS semakin maju kerana penggunaan ICT yang lebih meluas...Dan sebab itu jugaklah sy mngaktifkan semula diri dalam penggunaan Blogger.
Kami juga telah diberi tugas oleh pengetua sebagai orientasi kami menjadi Setiausaha untuk Mesyuarat PIBG sekolah...waduh bikin susah ya buk...hehetp kami tetap trime untuk tujuan menimba ilmu.
X lupa juga saya diserahkan kepada CIKGU NORMAH yang lebih selesa dipanggil UMI sebagai mentor sy..sy turut dibriefing mengenai UNIT BIMBINGAN DAN KAUNSELING DISEKOLAH yang banyak menggunakan BLOG dan FB sebagai interaksi di sekolah ini.Saya juga telah diarahkan untuk mengemas bilik kaunseling serta sudut PPDA dalam minggu ini..wah byk juga kerja saya yer..tp macam mn pon saya terima semua cabaran itu sebagai satu pengalaman yang paling manis sepanjang di SMKIS...so tgulah cerita seterusnya mengenai usaha saya menceriakan bilik kaunseling..OK salam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

baru belajar buat blog ni...

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.